Profi caută „câteva sute” de mici antreprenori
Retailerul Profi Rom Food, operatorul celui mai extins lanț de magazine alimentare de proximitate și tip supermarket, reia un model de business lansat în 2015 prin care își propunea să înlocuiască managementul clasic al magazinelor lasând operarea acestora în sarcina unor mici antreprenori, print-un sistem similar francizei. Compania caută acum câteva sute de antreprenori care doresc să preia unul sau mai multe magazine Profi, la cheie.
în 2015, Profi, lanţul de magazine operat atunci de fondul de investiţii Enterprise Investors , introducea o nouă formă de management, înlocuind treptat o parte dintre șefii de magazine cu firme deţinute de mici antreprenori. Era un model împrumutat de la celebra reţea de retail Casino care a funcționat și în cazul Profi destul de bine, deși până în 2020 compania nu a avut ca focus pe acest tip de dezvoltare printr-un sistem tip franciză.
Acum însă, retailerul anunță accelerarea expansiunii prin magazinele franciză tip agent Profi, după cum le-au numit intern, urmare a strategiei pe care au adoptat-o în 2020 și care include printre liniile de dezvoltare și acestă variantă.
Potrivit datelor companieim în mai, anul trecut, erau deja 200 iar la începutul acestei luni numărul lor a depășit 400, iar planul este ca alte câteva sute de magazine să treacă la acest sistem de management.
„În 2020, odată cu stabilirea liniilor de dezvoltare a companiei pentru următorii 5 ani, a început accelerarea Programului Agent Profi, devenit prioritate strategică, alături de politica agresivă de expansiune prin care rețeaua noastră s-a remarcat în piața de retail,” a declarat Petruța Ioniță, Director de Franciză Profi. „Până la finalul anului, ne propunem să dăm în franciză tip agent alte câteva sute de magazine din zone urbane și rurale. Ne onorează contribuția semnificativă pe care o putem aduce la dezvoltarea comunității antreprenoriale din România.”
În general, magazinele ce urmează a fi predate „agenților’ Profi sunt dintre cele deja deschise, dar nu este exclus ca și noi unități să fie operate astfel.
Cum devii agent Profi – magazinul este predat la cheie
Modelul de franciză promovat de Profi presupune pentru antreprenor semnarea unui contract de colaborare în baza căruia retailerul oferă spre operare un magazin la cheie. Investițiile necesare pentru amenajarea spațiului, mobilierul, echipamentele pentru care se plătește cheltuieli curente de funcționare și stocul de marfă sunt deja achitate de Profi. În schimb, agentul Profi trebuie să vină în afacere cu experiența în comerț, să înființeze o firmă, să depună înainte de începerea colaborarii o garanție de cel mult 10.000 de euro și. Ulterior, trebuie să administreze cu succes magazinul. Pentru serviciile de management și operare a magazinului, Profi oferă agentului un comision lunar din vânzari și un bonus anual.
„Avem deja dovada că dezvoltarea rețelei în franciză tip agent amplifică succesul magazinelor noastre, astfel că avem un plan și dedicăm resurse pentru crearea unei academii de pregătire a celor implicați în activitatea magazinelor Profi, pentru remodelarea cu noul concept Monaco a magazinelor gestionate de agenți Profi, pentru dezvoltarea unei structuri operaționale dedicate si altele”, a declarat Pawel Musial, Directorul general Profi Rom Food.
Cu peste 1400 de magazine în mai bine de 640 de localități si o echipă ce depașește 23.000 de colegi, Profi, controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, este rețeaua românească de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică și cel mai mare angajator privat din țară.