Profi lansează cea mai amplă rețea de retail media din România
- Rețeaua modernã de publicitate va fi lansată în parteneriat cu Footprints AI, software-ul românesc de retail media bazat pe una dintre cele mai avansate tehnologii în domeniu la nivel global, și Retail Media Hub, primul integrator major al serviciilor de retail media cu brandurile și agențiile de pe piața locală.
- Estimările arată că brandurile care vor plasa advertising în rețeaua de retail media Profi vor putea conta pe o eficiență de monetizare de 3-5 ori mai mare față de colaborãrile cu alte rețele publicitare, inclusiv platformele media noi – Google sau Meta – și media clasice – radio sau TV.
- Microsoft susține acest proiect unic pentru România prin infrastructura sa cloud recunoscută pentru proiecte de o asemenea anvergură – Microsoft Azure.
Profi, lanțul românesc de retail cu cea mai mare extindere în teritoriu, lansează Profi Retail Media, cea mai amplă astfel de rețea din România. Aceasta este dezvoltată în parteneriat cu Footprints AI, companie românească de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre soluțiile de Omnichannel Retail Media cele mai avansate din punct de vedere tehnologic la nivel global.
“O dată în plus, rețeaua noastră face pași mari în direcția digitalizării și eficientizării”, afirmă Călin Costinaș, director general adjunct Profi. “Cu peste 4000 de displayuri și cu instalații radio active în toate magazinele noastre în prezent, numărul lor urmând să se dubleze în viitorul apropiat, Profi dispune de o inegalabilă capacitate de promovare în teritoriu, capacitate pe care de acum o punem și la dispoziția brandurilor din diverse domenii, altele decât retail, care doresc să beneficieze de o acoperire nemaiîntâlnită până acum în România”
Rețeaua de retail media lansată de Profi este operată de Retail Media Hub (RMH), liderul pieței locale în integrarea serviciilor oferite de rețele de advertising de acest tip și promotor al soluțiilor inovative de comunicare instore. RMH se ocupă de activitatea de media selling, lucrând direct cu brandurile și agențiile de media, și asigură totodată supervizarea execuției campaniilor publicitare.
Microsoft România susține acest proiect de o anvergură unică în România prin infrastructura sa de cloud și Inteligență Artificială, Microsoft Azure.
Rețelele de retail media conectează datele despre consumatori ale retailerilor cu advertiserii. Astfel de rețele utilizează targetarea bazată pe comportamentul de cumpărare din retail și fac posibilă distribuția mesajului publicitar prin canalele media proprii ale retailerului pentru a livra reclame personalizate atât în magazine, cât și în canalele online.
“Lansăm un proiect de advertising aparte – cea mai mare rețea de retail media din România, dezvoltată cu cea mai avansată tehnologie de targetare omnicanal și în parteneriat cu leaderul local pentru monetizare. Le oferim brandurilor acces la date esențiale, dar anonimizate, despre comportamentul de consum în magazinele Profi, pentru ca acestea să-și deruleze campaniile de promovare mult mai eficient prin rețeaua noastră. Cei peste 1,2 milioane de clienți Profi care își fac zilnic cumpărăturile în cea mai extinsă rețea de magazine din țară vor avea și ei de câștigat. Vor primi oferte hiper-personalizate, care răspund așteptărilor, nevoilor și obiceiurilor lor de achiziție, dincolo de produsele cu cele mai bune oferte pe care le găsesc deja pe rafturile noastre”, a precizat Cătălin Pavel, Digital & Data Director, Profi.
Tehnologia Footprints AI a fost selectată de Profi pentru capacitatea de a lansa cu succes astfel de proiecte majore într-un timp record, de mai puțin de 3 luni. În plus, tehnologia proprietară Footprints AI permite o abordare inovatoare a advertisingului de tip Retail Media, ce promite a genera de cinci ori mai multă eficiență . Soluția permite targetarea dinamică pe baza comportamentului de consum a clienților Profi din magazinele fizice, promițând o îmbunătățire constantă a experienței de cumpărare.
Brandurile care vor face advertising în rețeaua de retail media Profi au acces la cea mai eficientă modalitate de targetare a audienței atât în magazine, cât și pe canalele digitale. Asta se traduce într-o eficiență estimată de 3-5 ori mai mare față de alte rețele de advertising, noi sau clasice, incluzând Google și Meta, radio sau TV
„Intrăm în parteneriat cu cea mai extinsă rețea de magazine din România și ajutăm la lansarea în România a unei rețele de retail media unică prin dimensiunile sale și, implicit, prin eficientizarea bugetelor pe care brandurile le vor aloca în activările lor in-store și online. Tehnologiile noastre foarte avansate sunt utilizate de Profi pentru a maximiza monetizarea datelor comportamentale generate de clienții din magazine. Acest lucru se realizează prin conversia traficului anonim din locațiile Profi în audiențe media cu un comportament de achiziție predictibil cu ajutorul inteligenței artificiale, oferind astfel brandurilor randament crescut si totodată vizibilitate totală asupra rezultatelor în vânzări din investițiile făcute în publicitate”, spune Dan Marc, fondator și CEO, Footprints AI.
În mod uzual, atunci când utilizează instrumente clasice de advertising, retailerii monetizează maxim 15% din datele pe care le dețin despre clienți. Cu soluția Footprints AI, rețeaua de retail media Profi oferă acces la comportamentul de consum al tuturor clienților într-un mod anonimizat și dă posibilitatea brandurilor și agențiilor de media să acceseze direct rețeaua pentru a livra mesaje publicitare eficiente către aceste audiențe.
„Prin evoluția lor accelerată din ultimii ani, rețelele de retail și cele de media au ajuns la o intersecție care modelează viitorul în industria de advertising. Astfel, am dezvoltat un ecosistem media, atât fizic cât și digital, care ajută brandurile să se conecteze cu cumpărătorii în momente mai relevante și în moduri mai personalizate. Această rețea media inovativă le permite brandurilor să exploreze noi teritorii și să se adapteze mai rapid schimbărilor din comportamentul consumatorilor iar campaniile de advertising derulate în acest context au potențialul de a atinge un nivel de eficiență nemaiîntâlnit până acum pe piață.” spune Cosmin Rădoi, co-fondator, Retail Media Hub.
Prin interpretarea datelor comportamentale cu ajutorul inteligenței artificiale, targetarea automată și capabilitățile reunite ale acestui parteneriat, rețeaua de retail media Profi estimează că va genera eficiențe în alocarea bugetelor de media de până la cinci ori mai mari pentru brandurile ce vor apela la acest sistem.
Despre Profi
Cu 28.000 de angajați în 1.667 de magazine proprii și partenere din mai bine de 800 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care zilnic își fac aici cumpărăturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,7 miliarde de lei, plasează compania pe locul trei în sectorul de retail românesc.
Despre Footprints AI
Footprints AI este startup-ul românesc de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume, oferind o modalitate simplă și extrem de accesibilă de conversie a traficului anonim în clienți profitabili pentru retailerii cu prezență fizică cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligență Artificială.
O serie întreagă de retaileri globali de calibru folosesc în prezent soluția software Footprints AI: Rimi Baltic (liderul pe piața de retail în țările baltice), Lagardère (operatorul brandurilor inmedio și 1 minute), INGKA (proprietarul centrelor comerciale în care operează brandul IKEA), Majid Al Futtaim (unul dintre proprietarii și operatorii de retail de top din Emiratele Arabe Unite), Auchan, Hyundai, Jaguar Land Rover și alții.
Despre Retail Media Hub
Retail Media Hub este o companie specializată în servicii in-store media integrate. Compania reunește experți în marketing, vânzări, media și comunicare in-store pentru a gândi și implementa o conexiune mai eficientă între mărci și consumatori la punctele de vânzare, locul unde sunt luate deciziile de cumpărare în aproape 70% din situații. Scopul companiei este să proiecteze și să dezvolte un ecosistem figital (fizic și online) care ajută brandurile să se conecteze cu cumpărătorii în cel mai eficient mod, oferind simultan o experiență de cumpărături îmbunătățită.”