Profi oferă la cheie câteva sute de magazine micilor antreprenori
Retailerul Profi Rom Food, operatorul celui mai extins lanț de magazine alimentare din proximitate și tip supermarket, reia un modul de business lansat în 2015 prin care își propunea să înlocuiască managementul clasic al mazaginelor lăsând operarea acestora în sarcina unor mici anteprenori printr-un sistem similar francizei. Compania caută câteva sute de anteprenori care doresc să preia unul sau mai multe magazine Profi la cheie, conform economica.net.
Profi introducea în 2015 o nouă formă de management, înlocuind treptat o parte dintre șefii de magazine cu firme deținute de mici anteprenori. Acest model era împrumutat de la celebra rețea de retail Casino care a funcționat și în cazul Pofi destul de bine, chiar dacă în 2020 compania nu a avut ca focus pe acest tip de dezvoltare printr-un sistem tip franciză.
Acum retailerul anunță accelerarea expansiunii prin magazinele franciză tip agent Profi ca urmare a strategiei pe care au adoptat-o în 2020 și care include printre liniile de dezvoltare și această variantă. În mai anul trecut erau deja 200, iar la începutul acestei luni numărul lor a depășit 400. Planul este ca alte câteva sute de magazine să treacă la acest sistem de management.
„În 2020, odată cu stabilirea liniilor de dezvoltare a companiei pentru următorii 5 ani, a început accelerarea Programului Agent Profi, devenit prioritate strategică, alături de politica agresivă de expansiune prin care rețeaua noastră s-a remarcat în piața de retail. Până la finalul anului, ne propunem să dăm în franciză tip agent alte câteva sute de magazine din zone urbane și rurale. Ne onorează contribuția semnificativă pe care o putem aduce la dezvoltarea comunității antreprenoriale din România”, a declarat Petruța Ioniță, Director de Franciză Profi.
Magazinele ce urmează a fi predate „agenților” Profi sunt în general dintre cele deja deschise, însă nu este exclus ca și noi unități să fie operate astfel.
Cum poți deveni agent Profi
Modelul de franciză promovat de Profi presupune pentru anteprenor semnarea unui contact de colaborare în baza căruia retailerul oferă spre operare un magazin la cheie. Investițiile necesare pentru amenajarea spațiului, mobilierul, echipamentele pentru care se plătesc cheltuieli curente de funcționare și stocul de marfă sunt deja achitate de Profi.
„Avem deja dovada că dezvoltarea rețelei în franciză tip agent amplifică succesul magazinelor noastre, astfel că avem un plan și dedicăm resurse pentru crearea unei academii de pregătire a celor implicați în activitatea magazinelor Profi, pentru remodelarea cu noul concept Monaco a magazinelor gestionate de agenți Profi, pentru dezvoltarea unei structuri operaționale dedicate si altele”,
a declarat Pawel Musial, Directorul general Profi Rom Food.
Agentul Profi trebuie să vină în afacere cu experiența în comerț, să înființeze o firmă, să depună înainte de începerea colaborării o garanție de cel mult 10.000 de euro și să administreze cu succes magazinul. Profi oferă un comision lunar din vânzări și un bonus anual pentru serviciile de management și operare a magazinului.